FAQ

De meest gestelde vragen en antwoorden over Maintenance

Zoals u ongetwijfeld via de media vernomen heeft, heeft de Belgische overheid via de publicatie op 12 januari van een nieuw Ministerieel Besluit de huidige maatregelen om de verspreiding van het coronavirus te beperken verlengd tot 1 maart 2021. Op vrijdag 26 februari heeft de Belgische overheid aangekondigd deze maatregelen met op z’n minst 1 week te verlengen. Deze maatregelen houden in dat heel wat culturele en economische activiteiten, waaronder handelsbeurzen, on hold staan.

Wij staan als beursorganisator in nauw contact met de bevoegde politici en overheden maar hebben er geen zicht op wanneer de maatregelen voor onze sector versoepeld zullen worden.

Intussen rest ons nog maar 8 weken tot de editie van Maintenance en Pumps & Valves van 28 & 29 april 2021 in Antwerp expo. Aangezien de organisatie van een kwalitatieve beurs wekenlange voorbeiding vergt, zowel voor u, als exposant als voor ons, als organisator, houden wij eraan om u tijdig op de hoogte brengen van de stand van zaken.

De huidige onzekere situatie en omstandigheden die geheel buiten onze wil en controle liggen, verplicht ons er helaas toe om Maintenance van 28 & 29 april 2021, te verplaatsen naar woe. 23 & do. 24 maart 2022 in Antwerp expo. Ook de co-locatie van de vakbeurs Pumps & Valves schuift mee en er zal ook een editie van M+R zijn op de data van 23 & 24 maart 2022 in Antwerp expo. Dit geeft een unieke combi: drie industriële vakbeurzen voor het eerst samen in Antwerp expo.

Het idee is om na maart 2022 Maintenance opnieuw om het jaar te organiseren. In de onpare jaren (2023) samen met M+R en Worksafe en in de pare jaren (2024) samen met Pumps & Valves, zoals het de afgelopen edities het geval was.

We deden als organisator alles wat binnen om onze mogelijkheden lag om de voorbereidingen te treffen om Maintenance van 28 & 29 april 2021 in Antwerp expo op een veilige manier te laten verlopen, maar de huidige gezondheidssituatie in ons land en in onze belangrijkste buurlanden en de daaraan gekoppelde overheidsmaatregelen laten ons helaas nog niet toe om in april herop te starten.

Hierbij willen wij u graag nogmaals danken voor uw begrip, geduld en vertrouwen.

Tot binnenkort!

Dieter Wilssens
Group Event Director

Ja. Maak verbinding met het netwerk ‘Antwerp Expo’.

Ja. Aan de ingang van Maintenance is er een bewaakte vestiaire waar je tegen betaling je spullen kan achterlaten. Vergeet aan het einde van je bezoek je spullen niet op te pikken. De vestiaire sluit gelijktijdig met de beurs.

Verder gelden dezelfde regels als op alle openbare plaatsen: laat niets onbewaakt achter of de security pikt het op. En pas op je spullen: wij zijn niet verantwoordelijk voor diefstal of schade.

Ja. Doorheen de beurshallen kan je cateringpunten vinden. Geniet tijdens je bezoek van een pauze met ontbijt, lunch, tussendoortjes,…

Ja. Door vertoon van je bezoekersbadge geraak je vlot terug binnen.

Ben je iets verloren en ben je nog in Antwerp Expo? Meld je dan bij het Easyfairs Business Point. Ben je al terug thuis? geef ons dan een seintje via marketing-mai@easyfairs.com.

Ons engagement voor uw veiligheid

Meer dan ooit is uw veiligheid één van onze hoogste prioriteiten. Onze events en eventlocaties stellen alles in het werk om de properste en veiligste plek te creëren om mekaar te ontmoeten en zaken te doen. Uw gezondheid en welzijn zijn onze topprioriteit.

Reiniging en hygiëne

Desinfectie

Tijdens onze events zullen alle oppervlaktes gereinigd worden met een type ontsmettingsmiddel dat ook in ziekenhuizen wordt gebruikt. De meest aangeraakte oppervlaktes zullen heel regelmatig gedesinfecteerd worden. Electrostatische sprayers voldoen aan de strengste hygiënenormen.

Hand hygiëne

Desinfecterende handgel zal overal op het event en in de gemeenschappelijke ruimtes (zoals seminariezalen) beschikbaar zijn. Ontsmet uw handen regelmatig! Wegwerphandschoenen zijn ook verkrijgbaar.

Smart badge contactloze technologie

Onze Smart Badge technologie is niet enkel handig, het is ook een heel veilige manier om onze events te bezoeken. U ontvangt uw Smart Badge aan de ingang nadat de barcode op uw geprinte voucher of op uw smartphone is ingescand. Dankzij de geïntegreerde NFC chip in de badge, kan u doorheen het hele event product- en bedrijfsinformatie opvragen, zonder enig fysiek contact. Op het einde van de dag ontvangt u al uw verzamelde informatie via email.

Cashless betalen

Om gezondheidsredenen aanvaarden we enkel cashless betalingen in onze Easyfairs eventlocaties.

Food & drinks

U kan nog steeds eten en drinken kopen in onze hallen en op onze events. Onze cateraars zullen alle veiligheidsrichtlijnen respecteren die hun vanuit de overheid worden opgelegd. Wij vragen u vriendelijk om voor het eten uw handen te wassen en te desinfecteren.

Easyfairs_SGS_partner-Label_01a

Partnership SGS

Easyfairs heeft een partnership afgesloten
met het bedrijf SGS, een internationaal
gerenommeerd bedrijf inzake veiligheid
en de controle erop. Concreet houdt dit
partnership in dat er geregeld een audit zal
gebeuren van onze eventlocaties en beurzen
om een perfecte opvolging van onze veiligheids-
en hygiëne protocols te garanderen

Persoonlijke bescherming en detectie

Mondmaskers

Mondmaskers zijn verplicht op onze events. Wij raden u aan om uw eigen exemplaar te dragen maar er zullen maskers verkrijgbaar zijn, indien u het vergeten bent.

Plexiglas schermen

Er zullen plexiglas schermen voorzien worden bij registratie desks, infopunten, cateringpunten en alle andere balies die bemand zijn tijdens het event.

Fysieke afstand

Bezoekersdichtheid

Om voldoende fysieke afstand te kunnen bewaren, zullen we op ieder moment het aantal mensen aanwezig in de hallen monitoren, in lijn met de richtlijnen van de lokale overheid.

Social distancing

Wij vragen u om steeds een afstand van 1,5 meter te bewaren.

Vermijd fysiek contact

Er mag geen lichamelijk contact zijn bij de begroeting: geen handen geven en niet kussen.

Online registratie en touchless scanning

Registreer u voor elk event, registratie op het event is niet langer mogelijk. U kan uw bevestigingsmail met uw toegangscode printen of meebrengen op uw smartphone. Uw barcode zal gescand worden aan één van de (touchless) scanning balies.

Registratie via tijdslot

Op bepaalde events zal u tijdens de registratie of tijdens de aankoop van uw ticket een specifiek tijdslot voor uw bezoek moeten kiezen. Enkel op die manier kunnen de social distancing regels gerespecteerd worden en bespaart u tijd.

Online voorbereiding

Via de website van onze events kan u uw bezoek zo efficiënt mogelijk organiseren. U kan de exposantenlijst en het content programma raadplegen en vooraf inplannen welke firma’s en producten u wenst te zien en welke seminaires u wenst te volgen. Voor bepaalde seminaries dient u zich op vooraf in te schrijven aangezien het aantal plaatsen beperkt is per seminariezaal.

Eenrichtingsverkeer

Eenrichtingsverkeer in de gangen zal helpen om uw bezoek veilig en aangenaam te maken. Bezoekers zullen elkaar minder kruisen en zo kan u makkelijk anderhalve meter afstand bewaren.

Looplijnen

Indien gangpaden voldoende breed zijn om bezoekers in beide richtingen toe te laten, vragen wij u de looplijnen te respecteren die de looprichting aangeven.

Maximum capaciteit in conferentiezalen

In conferentiezalen zal er steeds een afstand van 1,5 meter tussen de stoelen bewaard worden. Dit betekent dat de capaciteit per zaal beperkt wordt, dus kom op tijd. Ga niet zitten op een stoel waar duidelijk op vermeld staat dat hij niet kan gebruikt worden.

Voelt u zicht ziek, blijf thuis

Hoe graag we u ook willen verwelkomen op onze events, wij vragen u graag om respect te hebben voor de gezondheid en de veiligheid van iedereen. Indien u zich ziek voelt – ook bij milde symptomen van een verkoudheid of koorts – blijf dan a.u.b. thuis.

Bedankt!

Wij danken u om deze regels te respecteren.
Hou het veilig en tot binnenkort op een van onze events.

Niet gevonden wat je zocht?

Geef je vragen aan ons door en het Maintenance team neemt zo snel mogelijk contact met je op.

Scroll naar top