Voici comment gagner la guerre des talents avec le logiciel Field Service Management
9altitudes

Zo win je de war for talent met Field Service Management software

De laatste jaren is de aandacht voor customer experience in de industrie alleen maar toegenomen. Maakbedrijven of bedrijven die focussen op de supply chain of technische diensten besteden dan ook meer aandacht aan het uitbouwen van hun serviceafdeling.

Delen:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

War for talent
Alleen hebben bedrijven vandaag de grootste moeite om die serviceteams uit te bouwen. Oudere generaties, die hun kennis vaak alleen in het hoofd hebben zitten, stromen uit. En op de huidige krappe arbeidsmarkt is het met een vergrootglas zoeken naar nieuwe, geschoolde werkkrachten. Potentiële werkgevers vechten vaak een harde strijd om de beschikbare profielen.

Bedrijven die begrepen hebben dat de marges op zuiver transactionele business steeds meer onder druk komen te staan, vinden antwoorden in meer service rond hun producten. De subscription economy stijgt. Maar die economie heeft wel goede medewerkers nodig. Vaak is het gebrek aan geschoold personeel dé factor die grotere bedrijfsgroei afremt.

De oplossing van dit probleem is complex. Toch beseffen bedrijven dat het aantrekkelijk maken van de werkomgeving alvast een belangrijk deel van de oplossing is. En dat gaat over veel meer dan ergonomie of bedrijfsuitjes. Ook over de tools en applicaties die werknemers dagelijks moeten gebruiken worden heel wat eisen gesteld. We moeten dan ook per persoon steeds meer werk verrichten.

Voor een serviceafdeling die klanten in the field ondersteunt, is Field Service Management software vandaag haast incontournable geworden. Met Field Service Management software (9A Field Service en Dynamics 365 Field Service) kunnen bedrijven op een efficiënte manier alle activiteiten van het onderhoudspersoneel digitaliseren en aansturen. Een dergelijk pakket kan een enorme impact hebben op de werking en efficiëntie van het serviceteam en tegelijk kan het de jobbeleving voor de servicemedewerker gevoelig verbeteren.

Contactinformatie

Stuur ons een bericht

Scroll naar top