5 façons de réduire les coûts opérationnels avec le logiciel Field Service Management
9altitudes

5 manieren om operationele kosten te verlagen met Field Service Management software

Diensten worden meer en meer een belangrijke bron van inkomsten voor maakbedrijven. We bespraken al eerder hoe de field serviceafdeling een profit center kan zijn in plaats van een kostenpost.

Delen:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

1. Digitalisatie verhoogt efficiëntie
Het lijkt een no-brainer in de digitale wereld van vandaag. Toch verdrinken heel wat bedrijven nog altijd in de papiermolen. Werkorders worden manueel ingevuld, documenten worden gescand, gegevens worden meerdere keren ingegeven in systemen, en papieren schuiven over en weer van bureau naar bureau. Met alle gevolgen van dien: orders raken verloren, technici verliezen tijd met ingewikkelde formulieren, dezelfde data komt op verschillende plaatsen voor, al dan niet met fouten erin. Dergelijke menselijke fouten zijn het recept voor misverstanden en slechte communicatie.

Met Field Service Management software kan je heel wat administratieve taken, zoals werkorders, facturatie en rapportage, digitaliseren en automatiseren. Dat bespaart field technici heel wat tijd en moeite. De administratieve last wordt minder, wat kosten bespaart, en servicemedewerkers kunnen zich meer focussen op het helpen van de klant. Niet alleen de klant wordt hier beter van. Digitalisatie zorgt er ook voor dat het zelfde aantal medewerkers meer service interventies kan uitvoeren en teams sneller van order naar factuur kunnen gaan, wat dus de Days Sales Outstanding (DSO) ten goede komt.

Contactinformatie

Stuur ons een bericht

Scroll naar top